fredag 6 juni 2008

Kolsyremaskin


Jag har köpt en SodaStream. Fast det är inte en SodaStream, det är en kolsyremaskin av märket Wasser Maxx. För att vara exakt så är det en Wasser Maxx Deluxe. Wasser Maxx valde vi för att den var snyggare och smidigare än SodaStream. Vi behöver bara snurra fast flaskan ett halvt varv mot 3 varv på konkurrenten. Deluxe valde vi för att den var snyggast.

För mig är ordet SodaStream synonymt med kolsyremaskin. Det blir samma fenomen som Keso - Arlas varumärke för cottage cheese eller Rollerblades - märket för inlines.

Nu ska jag njuta av årets första portion med färsk potatis. Till det serverar jag ett glas med kylskåpskallt, hembubblat vatten.

1 kommentar:

Vera sa...

Aha! Imorgon ska jag åka och köpa en soda stream, fast det kommer och bli en vanlig ful vit av just det märket. Jag har så fullt i köket ändå att den ändå kommer att få stå gömd i ett skåp.
Eran var supersnygg hoppas vattnet blev gott!