fredag 13 februari 2009

Att vara i ett stim

Min sambo och jag befinner oss i ett stim. Vi har nu i en månads tid lyckats hålla rent i vårt kök. Varje kväll ser vi till att diska ren all disk innan vi går och lägger oss. Det är en fröjd att kliva upp på morgonen och diskbänken är fri. För att inte tala om hur det känns när man kommer hem efter en dags arbete och man kan sätta igång och laga mat utan att diska först.

Självklart tycker kanske vissa, men jag och J hör inte till den ordningssamma sorten. Vi har snarare diskat före maten än efter. När maten väl är lagad och uppäten så ser köket återigen ut som ett bombnedslag. Det roliga i kråksången är att vår nya vana inte ens är jobbig.

Nu ska jag sluta jobba för idag och ta mig ut i skidspåren. Solen lyser och det är några minusgrader. Kan det bli bättre?

1 kommentar:

Vera sa...

Åh, hoppas ni smittar ;) Jag skulle behöva lite ordningsbaciller i mitt kök!