fredag 12 november 2010

Löjligt billigt

 
Köpte löjligt billiga rotfrukter. Palsternacka, kålrot, rödbetor och en hel massa gul lök för ynka 15 kronor sammanlagt. Är less på mina standardrotfruktsrätter så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Nån som har nåt tips? Det behöver inte innefatta alla rotfrukter samtidigt och det finns även potatis och morot hemma. En fördel är om det är vardagsbetonat.

Över till nåt helt annat.
Under min graviditet så tyckte jag inte om te. Jag som i vanliga fall brukar dricka enorma mängder av denna fantastiska dryck tyckte inte att det smakade och jag saknade verkligen mitt te. Speciellt i början av graviditeten i januari-februari när det var så fruktansvärt kallt ute men även sen under hela våren och sommarmånaderna. Det är lustigt att nåt man brukar tycka är så gott helt plötsligt tappar smak. Nåväl. Elsa föddes och inte började jag tycka om te för det. Nu, två månader senare, har jag återigen fått smak för det. Jag njuter för fulla muggar!

Bilderna är lånade från www.sxc.hu

Inga kommentarer: