lördag 9 juli 2011

Min livs första skörd

Jag rensar bland lökarna.
Nyskördad potatis.
 Det är andra sommaren vi har huset, men förra sommaren var jag så tjock (läs gravid) så det var inte läge att sköta om ett trädgårdsland så därför planterade jag ingenting. När vi nu kom hem efter att ha tillbringat två veckor i USA under de veckor då det växer som mest i Sverige så var ogräset skyhögt. Det var inte bara ogräset som var högt, även det lilla jag hade sått hade växt ordentligt. Nu har jag äntligen börjat skörda ur min livs första egna trädgårdsland. Det är lycka! Jag sådde lite potatis, lök och morötter. Kände att jag ska börja i liten skala så jag kan känna efter om jag tycker att det är kul och om det är värt det. Nästa år blir det mer, helt klart!




Härliga färger på lökarna.

2 kommentarer:

Ann-Britt sa...

Det ser härligt och idylliskt ut. Jag vet dock att jag inte tycker det är kul, hur fint och gott det än kan vara. Lycka till!

Mian sa...

Det är underbart med egna grönsaker. Vardagslyx!