måndag 28 april 2008

Bakdag

Eftersom jag alltid är ledig på måndagar så brukar det bli en hel del gjort i köket då. Nu har jag precis satt ett långpannebröd på jäsning. Bekvämt och gott. Till lunch idag blir det soppa. Jag har gjort en stor sats som jag ska frysa in i små lådor för att sen äta som lunch på jobbet. Perfekt. I eftermiddag tänkte jag baka de här. Jag tänkte även hinna ta en joggingtur, slappa lite genom att ligga och läsa i soffan, städa lägenheten, deklarera m.m. Det är mycket som ska hinnas med när man är ledig.

Ikväll ska jag och sambon fira fem år ihop. I min värld är fem år ganska lång tid och väl värt att firas. Tänk att han har stått ut med mig så länge! Och jag med honom... Firar gör vi genom att gå ut och äta på restaurang. Jag ser fram emot kvällen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till 5 år!!! Är det så länge?

Ronny sa...

Grattis på femårsdagen! Väl värt att fira!

Anonym sa...

Grattis!

Vera sa...

Grattis till jubileet!
Så nyfiken, såg att du skulle testa "hälsokosten". Tycker du att de gick att äta eller är det bara jag som gillar att knapra såna skorpor!?

Erika sa...

Vera: Smaken var jättegod! Dessvärre råkade de bli lite för välgräddade, men det är ju inte receptets fel utan bagerskans... Ska absolut göra dem igen nån gång och då vakta ugnen lite bättre! Gillade att det var solros- och linfrön i dem. Och, ja, jag gillar att knapra på sådana skorpor. Perfekt till en kopp te på eftermiddan.