måndag 12 april 2010

Grillat fetaostpaket


Igår grillade vi hemma för första gången det här året. Jag har verkligen längtat efter att få bo så att jag kan grilla precis när jag vill. Så nu njuter jag i fulla drag och om jag får som jag vill så kommer det att grillas en hel del det närmaste halvåret. Usch och fy för att vara instängd i en lägenhet utan grillmöjligheter!

Igår gjorde vi det lätt för oss. Vi grillade kryddig korv och åt den till nybakade surdegsbaguetter. Till det hade vi också ett grillat fetaostpaket. Fetaost äts frekvent i det Sandströmska hemmet och nu har vi hittat ytterligare en variant. Den här varianten är smidig, enkel och god.

Fetaostpaket

1 förpackning fetaost
körsbärstomater i halvor
paprika skuren i bitar
champinjoner skurna i kvartar
rödlök skuren i båtar
lite olja
flingsalt
nymald peppar
en nypa oregano

Lägg osten på ett ark folie. Lägg dit alla grönsaker, (vilka naturligtvis går att variera i det oändliga) ringla lite olivolja över, salta och peppra. Kanske lite oregano på om man tycker om det. Förslut foliepaketet väl och lägg direkt på glödbädden. (det går också bra att göra detta i vanlig ugn) När fetaosten har mjuknat är paketet klart.

Inga kommentarer: