fredag 21 maj 2010

Eurovision

Nästa vecka smäller det. Då brakar Eurovision song contest igång. Semifinaler tisdag- och torsdagkväll och final på lördag. Naturligtvis kommer jag att sitta bänkad framför tvn. Vad jag ska äta har jag inte tänkt ut än, men lite festligare måste det bli.

Jag har inte hunnit sätta mig in i alla låtar i år, men här följer ett klipp på Israels låt som jag tror kommer att bli placerad högt. Om den vinner eller inte låter jag vara osagt, då jag tror att den kan ha lite svårt att gå hem ute i stugorna. Jag gillar den i vilket fall.

1 kommentar:

tinastar sa...

Jag har snabblyssnat på alla låtar idag, och är så töntig att jag gillar Norges låt bäst. En riktig "musikal-schlager-ballad" som sjungs väldigt bra av lille Didrik. Men att Norge skulle vinna två år i rad tror jag knappast.
Israels låt är en av förhandsfavoriterna, så du som har ett säkert musiköra, har troligen rätt när du skriver att den är bra. Och han sjunger ju verkligen med inlevelse.
För övrigt var det lite väl många ballader och lugna låtar i årets startfält, tycker jag.
Hemskast är ändå Sloveniens och Spaniens bidrag. Usch!
Kram/Tina