fredag 14 maj 2010

Borta bra men hemma bäst


Nu sitter jag återigen på tåget i många, många timmar. Jag är på väg hem från min visit i Ångermanland. Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är ganska skönt att åka tåg. Med mig i bagaget har jag rabarber som jag fått av min far. De ska planteras i trädgården ikväll och jag hoppas på riklig skörd redan i år. (vet inte om det är realistiskt eller ej) Det finns ju så mycket gott man kan göra med rabarber. Framförallt så ser jag fram emot svalkande rabarberdricka. Vi dricker sällan saft eller andra söta drycker, men den här är klockren under sommarhalvåret och rekommenderas verkligen!

1 kommentar:

Fröken Dill sa...

Jag fick prova rabarbersaft för första gången förra året och det var verkligen något annat än andra "slisksaftar". Måste koka en stor omgång i år!
Hälsar fröken Dill