torsdag 15 januari 2009

Müsli från Saltå Kvarn

Bilden är lånad från Wikipedia.

Jag fick nys om att Saltå Kvarn har börjat med en webbtjänst som heter "Min müsli" där kunden själv får plocka ihop sin egen müsli. Perfekt för den som tex är allergisk som tidigare har fått äta hiskeligt tråkiga müslis (hur böjer man müsli i plural?). Jag skyndade mig att genast lägga in en beställning vilket var både lätt och roligt att göra. Sidan är enkelt uppbyggd och har snygg grafik.

Man får börja med att välja en grundblandning och sen plussa på med massa annat smått och gott. Det finns totalt 60 ekologiska ingredienser att välja bland. Nackdelen är att man måste upp i 380 gram för att kunna slutföra beställningen, jag kände mig nöjd vid 320 gram... (detta framgår inte riktigt av sidan. En miss tycker jag.)

Nu har jag iaf lagt in en beställning. Dessutom beställde jag en plåtburk också eftersom jag tyckte den var snygg. Jag har inte så höga förväntningar på den första müslin för jag tror att man måste prova sig fram lite grann. Det var inte heller särskilt billigt. Summa summarum så tycker jag att det är en rolig idé från Saltå kvarn.

2 kommentarer:

Ronny sa...

Jag gissar att müsli i plural borde bli nåt i stil med "müslii" men vad vet jag, har ju börjat stava "alltid" som "altid" för det gör man i det lilla landet i söder :)

Agnes sa...

Kul grej. Tack för tipset.