onsdag 27 februari 2008

Annas örtagård och Karin Ahlborg

Idag fick jag en försenad födelsedagspresent - Annas örtagård. Eftersom jag är ett stort fan av Anna Bergenström så var boken mitt i prick. Förhoppningsvis kanske jag kan odla några örter på balkongen nu när våren närmar sig. Det där med att odla och hålla liv i gröna växter är inte min starka sida, men det vore himla kul att ha egenodlade örter, så jag ska nog prova iaf. Om inte annat så fanns det många fina recept i boken.
Brukar ofta läsa Karin Ahlborgs krönikor i Aftonbladet. Det är inte alltid jag håller med henne, men dagens krönika var tänkvärd. Tydligen, vilket inte framgår av Karin A, så innehåller kattmat en del tillsatser, men de måste inte redovisa den lika tydligt. Är ni intresserade av frågan så rekommenderar jag varmt "Den hemlige kocken" av Mats-Eric Nilsson. En bra, lättläst bok om tillsatserna i vår mat.
Nu ska jag iväg på Yoga. Det behöver jag idag. Ska bli riktigt skönt.

1 kommentar:

Ronny sa...

Klart du ska odla örter! Ett tips för att få basilika att växa bra i början är att "vattna" med blomspruta ofta istället för med en kanna. Då lägger sig inte bladen ner i jorden.