tisdag 26 februari 2008

Bokrea

Råkade hamna på bokrean idag ändå. Kom hem med tre kokböcker och en sångbok. Jag ska dit igen, för jag kände inte att jag hann titta ordentligt och fick inte med mig hem allt jag ville ha. Följande kokböcker blev det iaf:
Kladdkakor av Maria Öhrn. 69 kr
Hon har även varit med och skrivit en annan kokbok jag har "Gucka - världens röra" och jag har för mig att hon är bra. Recepten ser iaf riktigt smarriga ut och verkar inte vara särskilt svåra. Brukar inte särskilt ofta baka/laga sötsaker, men nu bara måste jag göra nån kladdkaka till helgen...
En matresa genom Sverige av Tina Nordenström. 79 kr
Jag har Tinas tidigare kokböcker och jag gillar dem. Tyvärr är det väldigt sällan jag lagar något ur dem. De är inte så bra för vardagsmat, men bra inspiration för festligare tillfällen. Jag tror det gäller även denna bok.
Allt i ett av Jonas Borssén. 119 kr
Den enda bok som stod på min lista... Jag gillar att slänga ihop massa goda råvaror och låta de gotta till sig i ugnen trekvart eller så. Enkelt, smidigt och ganska ofta nyttigt. Förutom rätter i ugnen så bjuder boken på rätter i grytor, wokpannor och pajformar. Efter en snabb genombläddring kan jag konstatera att det ser riktigt lovande ut. Jonas Borssén skriver trevliga förord och ger även dryckestips till varje rätt.
Sammanfattningsvis känner jag mig nöjd med dagens inköp.

Inga kommentarer: