måndag 25 februari 2008

Långpromenad

Eftersom jag fortfarande har någon slags infektion i kroppen så blev det ingen powerstep idag heller. Tråkigt. Blev istället en promenad in till stan på cirka en timme. Skönt trots ganska mycket blåst. Inhandlade nya, limegröna gardiner till vardagsrummet. Det blev inte som jag hade tänkt mig, så jag känner mig inte helnöjd, men jag kanske bara ska vänja mig.
Imorgon börjar bokrean. Naturligtvis finns det några kokböcker på önskelistan. Tänkte vänta med att gå dit till slutet av veckan då det har lugnat sig något. Det brukar vara så hysteriskt på bokrean med tokmycket folk överallt. Jag vill i lugn och ro bläddra i böckerna innan jag bestämmer mig. Här följer iaf några av de böcker jag ska spana in lite närmare:

Vinterns goda ting
av Anna Bergenström
Happy days och Jamies Italien båda av Jamie Oliver
Allt i ett: gott, lätt, hett i gryta, wok, panna av Jonas Borssén
Baka med spelt av Frida Bödvarsdottir

3 kommentarer:

Ronny sa...

Ah, Jamie. Är Happy days baserat på senaste serien på tv, "Hemma hos Jamie" eller vad den nu hette? Gillar det, då han faktiskt snackar lite ekologiskt å sånt. Fast jag lär väl få köpa den översatt till danska...

Erika sa...

Nä, den här boken har han gett ut mycket tidigare, i sverige kom den 2005 för att vara exakt. Han gav tydligen ut boken Hemma hos Jamie nu i år. Har du lagat något ur hans böcker? Vet du om de är bra? Jag gillar hans program, han har en skön inställning till mat.

Ronny sa...

Jag har gjort nån risotto om jag inte minns helt fel. Har ingen åsikt om böckerna är bra eller inte, jag lagar för lite mat ur mina böcker för att kunna avgöra det. Men jag gillar att de innehåller lite ovanligare grejjer, vill man laga husmans så finns det ju alltid rutiga kokboken eller liknande. Det var han som fick mig att börja odla kryddor iaf, just nu hänger en chili på tork för att planteras snart :)