tisdag 12 oktober 2010

Dyra droppar

Jag har precis sett Dokument utifrån om flaskvattenindustrin i USA. Det är skrämmande när multinationella företag som Coca-Cola, Nestlé och Pepsi kan agera som de gör. Men det är inte bara i USA som företagen beter sig fult. När jag skrev i bloggen om flaskvatten förra våren så var genast en representant från Sveriges bryggerier och kommenterade. Hon var inte helt anonym, men hon var inte tydlig med vilka hon representerade heller. Fult gjort tycker jag och väldigt anmärkningsvärt att de lägger ner tid och pengar på att kommentera i bloggar som är av min ynka storlek. Det säger en del om hur mycket pengar det finns att tjäna på att få folk att dricka flaskvatten.

Se dokumentären! Den ligger ute på svt.se i knappt en månad till.

1 kommentar:

Kristofer sa...

Såg delar av den på ett hotellrum i Sundsvall när jag var där och arbetade. Var för trött för att se hela... Skrämmande!