onsdag 10 september 2008

Om jag hade ett stressigare liv och bodde i en storstad så skulle jag... del 2

...iaf inte köpa scans färdigskivade korv. Hur många sekunder kan det ta att skiva en korv? Pannan måste ju hinna bli varm.

Nåväl, det finns några fördelar:
  • Om man inte kan skära själv så är det såklart bra med en färdigskivad korv.
  • Om man vill frysa in korven och ta fram några skivor i taget är det såklart bra med färdigskivad korv.
  • Om man vill slippa disk är det såklart bra med färdigskivad korv.
Men man får inte vara så stressad att man köper korven för att spara tid. Vart är vårt samhälle på väg då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag längtar efter falukorv : )
Var inne idag och lånade receptet på marängtårtan med jordgubbar.
Får en glutenallergiker på forlovningsfika och tänkta att den passade ju perfekt. Super med alla goda recept på din sida!!!
Kram

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAH!!! jag trodde först det var ett skämt när jag läste att dom hade gjort korven för att man ska spara tid!!! hahahah!!!!!