onsdag 17 september 2008

Rofans vardagsbröd och ost från Lillängens gårdsmejeri

I morse skuttade (???) jag upp, satte igång ugnen och gräddade Rofans vardagsbröd. Brödet hade fått jäsa i kylen över natten och avnjöts till frukosten på jobbet. Alla blir så fasligt imponerade av nybakt bröd, trots att jag berättar att jag inte alls har varit igång sen klockan 04.00 och bakat. Gott är det iaf. Bild finns här.

Nu har jag precis njutit av ett par skivor Rofans med nån form av brie från Lillängens gårdsmejeri som pålägg. I söndags besökte vi nämligen höstmarknaden på Alsters Herrgård. Det är verkligen mysigt att gå omkring där, men ska jag vara ärlig blev jag faktiskt lite besviken eftersom utbudet av grönsaker i stort sett var obefintligt. För mig betyder höstmarknad = skördemarknad, men så var det tydligen inte för arrangörerna. I vilket fall som helst kom vi hem med en hel kasse full med ost, en burk med hjortronsylt och en miniburk med fikonmarmelad.

Inga kommentarer: