onsdag 11 februari 2009

Träning och sportdrycker

Just nu ligger jag i hårdträning inför kortvasan som ska gå av stapeln på fredag nästa vecka. Eller hårdträning och hårdträning... Jag tränar väl ungefär som vanligt. Med en stor ändring. Jag har nämligen bytt träningsställe. Det nya stället erbjuder över 50 pass i veckan, så det är bara att välja och vraka. Det finns alltid någon tid som passar så jag har inte längre nåt att skylla på. Det är roligt och jag är heltaggad!

Idag var jag på Bodypump. Innan träningen så delade instruktören ut en tetrapak med Multipower fitness shake till alla deltagare. Jag känner mig oerhört skeptisk till dylika drycker. Speciellt till mig som inte tränar så hårt. Sen läste jag innehållsförteckningen och det gjorde mig inte mer munter. Den innehåller Skummjölk, vatten, maltodextrin, socker, mjölkprotein, aromämnen, betakaroten (färgämne) och Acesulfam K (sötningsmedel). Är detta något som bygger upp kroppen? Kanske, kanske inte. Jag vet iaf vad jag föredrar. Riktig mat. Idag blev det kyckling med ris. Fungerar finfint som återhämtning det också.

1 kommentar:

Ante sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.