torsdag 30 juli 2009

Semester

Bilden är lånad från www.simforbundet.se


I morgon jobbar jag min sista dag. Jag har aldrig längtat så mycket efter en semester som denna. Det är riktigt segt att börja den så sent som jag gör i år. Visserligen självvalt, men lite jobbigt ändå. Snart stundar också vårt bröllop, så det kommer inte att bli så många lugna stunder. Det fantastiska med att få semester - trots att vi har mycket att göra - är att vi inte har några tider att passa. Vi kan sova länge och ta det relativt lugnt. Det blir gôtt!

Läste en intervju i aftonbladet med den imponerande Sarah Sjöström och fastnade för det här citatet:
"– Jag är inte så bra på så mycket annat. Jag kan inte rita, jag kan inte sjunga, jag är värdelös på att dansa. Det är kul att kunna vara bäst i världen på nåt. Alla vill väl vara bäst i världen på nåt."
Så självklart.

2 kommentarer:

Kristofer sa...

Det glädjer mig att du läser sportbladet lillasyster!

Erika sa...

Ja, det är väl klart jag gör. Kanske inte dagligen, men jag är mer sportintresserad än vad du tror.