tisdag 15 september 2009

Brödbak och glöggnobb

Är i nya huset och myser. Har tagit hit det viktigaste, dvs bakassistenten och allt som stod i skafferiet. Utforskade tidigare ikväll omgivningarna och hittade närmsta butik där jag köpte jäst. Väntar nu på att brödet ska jäsa färdigt så jag kan grädda det. Det blev ett bröd med solrosfrön, linfrön och torkade tranbär. Lite råg men mest vetemjöl. Det verkar lovande. Har inget bakplåtspapper och inget att smörja plåten med men hoppas på att det inte ska fastna alltför mycket. Det blir lite spartanskt så här i flyttartider!

Skrev tidigare om Blossas årgångsglögg. Läste nu på Foodmonitor om att Systembolaget inte tänker ta in den glöggen i år. Det står även i Sydsvenskan. Anledningen är att den inte ansågs tillräckligt bra. Snopet. Jag har nu slopat mina planer på att köpa den.

1 kommentar:

dennisMat sa...

Den går att beställa. Jag tror inte det har att göra med hur bra den är utan som allt annat. Pengar och avtal!