måndag 14 september 2009

Flyttkaos och fiskgryta med spiskummin

Befinner mig i ett flyttkaos. Köket är nu nästan helt nerpackat, eller iaf alla köksprylar. Hyresvärden blir nog inte så glad om jag tar med mig köket. På lördag smäller det. Fram till dess blir det inte så särskilt spännande mat lagad. Igår slog jag dock till och gjorde en enkel fiskgryta. Bra och enkel vardagsmat.

Fiskgryta

Ta vad du har hemma. Det här använde jag:
1 gul lök
en klick smör
spiskummin efter behag
1 zucchini
2 burkar konserverade tomater
lite buljongpulver
salt, peppar, en gnutta socker
ett paket med fisk-gryt-bitar. typ 400 gram
frysta gröna ärtor
ris

Fräs löken i smöret tillsammans med spiskummin. Fräs på zucchinin lite och häll därefter över tomaterna (Jag använder alltid hela konserverade tomater som jag klipper lite.) Krydda. Låt puttra så länge du har tid. Kanske under tiden riset kokar. När riset nästan är klart så lägg i fisken och låt den sjuda med så den bli genomkokt. Lägg i ärtorna strax före serveringen så de hinner bli varma. Smaka av. Klart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till med allt flyttande.
När kaoset är som värst glöm inte: det går över!! Och snart njuter ni av ett alldeless eget hem :)

Jessica