onsdag 15 oktober 2008

Världshungerdagen och måltidens dag

Igår hade jag konsert. Det gick riktigt uruselt, jag kan inte minnas när jag sist framförde något så omusikaliskt... Jag har inga problem med att det blir lite fel, men när det inte blir någon musik! Efteråt var jag riktigt förbannad på mig själv.

MEN det var ju bara en konsert och det finns faktiskt människor som svälter. Imorgon den 16 oktober uppmärksammas världshungerdagen. Det är FN-organet FAO, Food and Agriculture Organization, vars mål är en värld utan hunger som står bakom dagen.

Samtidigt så har den svenska föreningen Låt måltiden blomma utnämnt samma dag till måltidens dag. En dag då vi verkligen ska se till att äta en lustfylld måltid tillsammans med nära och kära. Helst ska vi äta en Minestrone de har valt att kalla "Smarta Soppan". Jag gillar syftet med föreningen Låt måltiden blomma, men är de verkligen medvetna om att de har lagt måltidens dag samma dag som världshungerdagen? Det känns inte helt bra...

För övrigt så har vi så många "dagar" att de försvinner i vimlet. Vet ni om att idag är det vita käppens dag?

Inga kommentarer: