fredag 19 december 2008

Fri sikt

Idag har jag bytt ut vindrutetorkarnapå bilen och det var sannerligen på tiden. Det är nämligen roligt och nödvändigt att se var man kör... Envis som jag är, och smygfeminist, så tackade jag nej till hjälp med att montera torkarna på bilen. Efter att ha försökt en bra stund själv så slutade det med att jag fick krypa till korset och be om hjälp iaf. Det irriterar mig.

Jag bockar av grej efter grej på saker som ska genomföras innan jul. Igår hade jag julkonsert med min kör och solister. Jag hade dragit ut 75 programblad, men det var ca 130 pers där, så nästan hälften blev utan. Ganska bra med tanke på att det var en torsdagkväll i Molkom. Alla i kören var fokuserade och taggade så det var riktigt roligt att dirigera dem. Konserten blev lyckad och flöt på bra.

Jag har några dagar ledigt nu då jag ska försöka ladda inför julhelgen. Bl. a. ska jag baka lite mer julgodis och kakor. Idag blir det Mozartkulor, bondkakor m.m. Det kan hända att det dyker upp några recept här. Håll utkik!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste säga att det var en väldigt trevlig julkonsert. Jag blev mycket imponerad av hur det lät. Trist bara för alla som missade konserten...