söndag 14 december 2008

Lamm

Här skrivs det inte särskilt mycket om mat just nu. Anledningen är att det inte lagas något spännande och att jag jobbar tokmycket. Jag gjorde visserligen en intressant linsgryta häromdagen, men den var inte bloggvärd.

Ikväll ska det lagas lammgryta. Jag har nämligen äntligen fått lammet som jag beställde i våras. Dessvärre var det bara grovstyckat så vi har försökt finstycka det själva och det var inte det lättaste. Sambon fick göra en jätteinsats eftersom jag var tvungen att jobba. Nu har vi iaf en hel del lamm i frysen som jag ska försöka göra något gott av.

3 kommentarer:

Bonjonas sa...

Det är ju inte så där gôr långt ifrån augusti till december. Ta det jag lovar med en nypa flingsalt. :

Kristofer sa...

Vi som har köpt en halv gris fick den också levererad förra veckan. Grovstyckad var den också. Tror att det är standard... Stor var den. Bara skinkan vägde 8 kilo. Ni kan få smaka när ni kommer förbi om det finns något kvar!

Kristofer sa...

Oj, glömde att skriva att jag är avundsjuk. Lamm är gott!