fredag 25 april 2008

Fredagsgott

Sambon är bortrest så då passar jag på att fredagsmysa alldeles ensam. Rotsaker i ugn, kryddad med färsk rosmarin och cayennepeppar. Toppade rotsakerna sista fem minuterna med lite smulad fetaost. Gott, gott. Till det hade jag lite tsatsiki gjord på fet, turkisk yoghurt.

Besökte på eftermiddagen den trevliga lilla delikatessbutiken "Nilssons ost" med den roliga underrubriken "Inga mesostar". Extra roligt eftersom jag innehar samma namn som butiken. Nåväl. Med mig därifrån fick jag en lagrad hushållsost. Riktigt god. Köpte även Porta salut samt en krämig blåmögelost som hette St Agar. Det är riktigt roligt att en stad i Karlstads storlek kan ha en sådan butik. Heja!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att du hade en trevlig kväll utan mig...

lina sa...

Kan vara rätt mysigt att vara själv ibland också! Låter som du åt grym mat i alla fall!!!

Anonym sa...

Blev jättesugen på att prova detta fredagsgott i vår varmluft-, micro-,grill..., men det blev inte av förrän några dagar senare. Hittade inte så många rotfrukter här i Paris och i stället för tsatsiki åt vi älgsalami, köpt på IKEA :-) Det var jättegott alltihop!