tisdag 15 april 2008

Gott men fult

Brödet jag bakade igår blev väldigt lyckat, det hade fin textur och smaken var behaglig och mjuk. Utseendet? Hmm... Eftersom det här är en seriös matblogg så kan jag inte lägga upp bilder och visa.
Halva degen lät jag jäsa i en korg och sen snabbt in i ugnen. Först med hög temperatur, sen lägre. Med isbitar och allt. Jag gjorde alla rätt. Ändå blir brödet platt som en paj.
Min far brukar ofta fläta sina bröd. Det kan ju inte vara så svårt tänkte jag och skred till verket med den andra halvan av degen. Det gick sådär.

Sammanfattningsvis så var degen för vek. Kanske bearbetade jag degen för kort tid? Jag får helt enkelt experimentera mera.

Goda saker som inte är så aptitliga för ögat har jag lyckats med förr, så det kanske är min grej.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sett att det Niklas-mat-Niklas ska hälsa på sveriges största brödbloggare i sitt nästa program? Då tänkte jag på dig...

Erika sa...

Japp, det har jag sett. Jag brukar ofta kolla in hans blogg som är riktigt bra. Ska försöka se programmet också.

mardin sa...

Vill tipsa om www.svenskfisksoppa.se, en webb med just fisksopperecept där bästa receptet vinner fina priser!


Varför inte lägga upp din recept även där? Jag lovar att rösta på dig!

Mvh
Mardin