onsdag 16 april 2008

Grodlår


Igår var vi med arbetslaget på föredrag med Sissela Kyle och Stefan Einhorn. Ämnet var Konsten att vara snäll. Normalt sett har jag väldigt svårt för Sissela Kyle. Hon spelar oftast en skrikig och jobbig kärring och hennes humor känns som om den ligger väldigt långt från min. (Det finns de som tvistar kring om jag har någon humor, men det är en annan fråga...) Hon var iaf riktigt rolig och höll publiken i sitt grepp samtidigt som hon faktiskt hade någon slags botten och mening med det hon sa.
Efter en paus tog Stefan Einhorn över. Han kom med mer handfasta tips om hur vi ska bete oss mot varandra. Mycket var väldigt tänkvärt. Nu ska vi se om jag lyckas omsätta detta i praktiken!
Efter föredraget gick vi till en libanesisk restaurang. Habiri heter den vilket betyder Älskling. Vi fick in hur många skålar som helst med massa olika röror och smårätter. I en av skålarna låg det grodlår. Grodlår! Vissa ojade sig, själv kände jag genast att det här måste jag smaka. Så nu har jag ätit grodlår för första gången i mitt liv. Det var faktiskt gott och påminde om kyckling i smak och konsistens.

Inga kommentarer: