onsdag 6 augusti 2008

Gul, grön och rund zucchini



Idag var jag i Kristinehamn och spelade på en stor och rolig orgel. Jag övade inför fredag då mina vänner Nils och Elisabeth ska gifta sig. De är flinka på att odla grönsaker och blommor så med mig därifrån fick jag zucchini i olika färger och former. Jag fick även färsk lök och en stor hink med potatis. Det kändes så lyxigt när Nils bara plockade åt sig några grönsaker som var stora, mogna och härliga. Längtan till hus och egen trädgård blir allt större. Frågan är bara hur jag skulle klara av att sköta om den?


Idag har jag bakat bröd. Det blev riktigt, riktigt lyckat. Jag bakade enligt PainMartins recept på baguetter, fast jag bakade ut det till två runda bröd och en limpa. Brödet fick en härlig smak, knaprig skorpa och ganska stora hål. Nu börjar det närma sig!

Inga kommentarer: