fredag 9 maj 2008

Iste och clownnäsor

Värmen håller i sig. Jag klagar inte utan känner istället att jag verkligen har flyttat åt rätt håll efter sju år i Norrbotten. Så här års är det trist att bo i lägenhet men skönt att slippa bry sig om att klippa gräsmattan. Passar på att njuta av iste i skuggan på min balkong.
Läser om clownnäsans dag och barn som blir rädda. Visst kanske de skrämmer folk, men är det bra clowner så får de med sig barnen. Är själv inte så road av clowner, speciellt inte den gammaldagsa "snubbelclownen" men jag tror att Clowner utan gränser gör ett fantastiskt jobb för barn ute i världen som lever under svåra förhållanden. Heja!

Iste

Brygg en ganska stark kanna Rooibos. Jag använde rooibos smaksatt med lime, men har du ett smaksatt med äkta vaniljbitar så blir det ännu godare. Naturellt är naturligtvis också bra. Låt teet svalna. Ställ in i kylen så det blir riktigt kallt. Söta med lite honung efter behag, men passa så det inte blir för sött. Utan honung blir teet "platt". Servera med isbitar i. Kanske lite citron eller lime kan vara på sin plats också.

Inga kommentarer: