lördag 31 maj 2008

Ledig helg

Har en ledig helg och för en gångs skull har jag faktiskt lyckats synka den med min sambo. Vi har haft en jätteskön dag med picknick på Skutberget. Fick 5 kg rabarber av en kollega så igår satte jag igång rabarberdrickan som kommer att bli klar någon gång imorgon. Har också lyckats baka två sorters skorpor. Leilas och Veras. Gott att ha till ett läskande glas rabarberdricka. Veras är solklart godast och de blev väldigt mycket bättre än när jag gjorde dem sist. Leilas däremot blev mer som en kaka än som en skorpa, fast det var god citronsmak på dem.
Häromdagen testade jag även AnnaMarias Tomat- och kikärtsröra. Riktigt god och väldigt smidig att göra.

Nu ska vi iväg och inviga en kompis grill och fortsätta njuta av det underbara sommarvädret. Det är fortfarande maj! Inte klokt för mig som nyligen har flyttat från norrbotten...

Lat pastasallad


Koka lagom mängd pasta, blanda i en klick pesto från burk. Tillsätt hackad paprika och fetaost i bitar. Detta är grunden. Vill man ha ännu godare så kan man tillsätta grillad kyckling, stekt bacon och körsbärstomater. Perfekt att bara slänga ihop en lat sommardag, förvara i kylväskan och äta från en filt uppe på ett berg.

Inga kommentarer: