lördag 19 juli 2008

Bildkavalkad från släkten Nilsson

Mitt äldsta syskonbarn Ella, 1 år, har svårt att sitta still i kyrkan under dopet.


Min bror Kristofer med sin fru Ulrika och deras dotter Emmy Alice Maria som döptes idag.


Alice och min pappa Nils-Erik.


Fyra generationer. Min mormor Gunnel, min mamma Eva, mina två bröder Johannes och Kristofer med sina respektive barn Ella och Alice.


Ella och Alice med sina fastrar och farbröder; Sakarias, Tomas, Linnéa och jag.


Idag har min brorsdotter döpts. Då jag har begåvats med hela fem syskon och två syskonbarn så är det full rulle. Framförallt för syskonbarnens del då alla ska hålla i, leka och gosa med dem. Det gäller ju att bli favoritfaster, tyvärr verkar det som om jag har förlorat den kampen.
Ovan visas några bilder från dagens evenemang. Det bjöds på en jättegod buffé med sallader, pajer och olika röror.

1 kommentar:

Kristofer sa...

Alice hälsar att hon tycker om sina fastrar lika mycket... Fina bilder!