tisdag 15 juli 2008

Konsumera mindre och storhandling inför Norgetripp

Läser med stort intresse Bengt Ingerstams blogg. Han är ordförande i konsumentorganisationen Sveriges Konsumenter i samverkan. Bengt Ingerstam skriver väldigt bra om och kring prishöjningarna, att det är så lätt att stirra sig blind på att det har stigit si och så många procent (vilket jag har gjort här...) och försöker ge en bakgrund till orsaken.
Det satte igång många tankar hos mig när jag läste hans blogginlägg, så är du det minsta intresserad av konsumentmakt, skenande matpriser eller jordbrukssubventioner så läs!



Snart ska vi iväg på en tripp till Norge. Eftersom vi är snåla och kommer campa mestadels så har vi idag shoppat mat. Matsnobb som jag är så känns det såklart tufft att leva 10 dar på nudlar, färdigsoppor och annan mat fylld med glutamat och konserveringsmedel. Pulvermos, snabbmakaroner och bullens pilsnerkorv är inte mat som vi äter särskilt ofta hos oss, men vi ska nog överleva även detta. Ska jag vara ärlig ser jag faktiskt fram emot korven. Väl på plats så kommer vi säkerligen komplettera menyn med lite färska grönsaker och frukt så vi inte börjar lida av skörbjugg...

Inga kommentarer: