lördag 12 juli 2008

Röker vi mer Marlboro Gold än vi äter Pågens Lingongrova?

Jag läser ofta på Foodmonitor.se. Där skriver de och referar om vad som händer i matsverige, ofta med utgångspunkt från producenternas pressreleaser. Nu skriver de om en undersökning som Nielsen har genomfört. Där konstaterar de att Pågens bröd Lingongrova ligger på fjärdeplats av alla sålda varor i sveriges dagligvaruhandel. Vad ligger då på de tre första platserna? Inte helt otippat ligger mjölk på första plats och kaffe på andra. Det som förvånar mig är att Marlboro Gold ligger på tredje plats! Röker vi mer än vi äter bröd? Jag som hade inbillat mig att andelen rökare sjönk i sverige...

Nu skriver jag mitt hundrade inlägg. När jag startade trodde jag inte att det skulle vara så här roligt och stimulerande att blogga. Så länge jag känner så tänker jag fortsätta.

Jag vill också passa på att tipsa om Popklubb i Näsåker, Ångermanland den 26 juli. Jag kan själv inte vara där, men jag gör mitt bästa för att sprida informationen vidare eftersom min lillebror Sakarias är en av arrangörerna. Heja Team 84!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan ju vara så att vi äter mycket mer bröd än vi röker, men det finns ju många fler olika sorters bröd, och då kanske det blir svårt för någon sort att hamna så långt upp på listan. Jag menar det finns väl hur många pågenbröd som helst, men på cigaretter kanske det er fler som väljer samma helt enkelt. om du fattar hur jag menar?... Svårt att förklara märkte jag. ;) Blogga på!

Erika sa...

Brita: Ja, det kan ligga nåt i det.
Skulle vara intressant att se hela listan, på Foodmonitor ligger bara top 10 ute. Marlboro Red ligger för övrigt på nionde plats...