fredag 28 november 2008

Masterclass

Jag överlevde dagens drabbning. Dvs jag sjöng på Masterclass för Håkan Hagegård. Det var läskigt och riktigt skakigt i början, men efter hand blev jag mer avslappnad och det gick bättre och bättre. Riktigt bra gick det aldrig, men jag är nöjd ändå. Jag har inte tränat sång ordentligt sen jag gick musikhögskolan, och det var knappt jag gjorde det då heller, så med det i ryggen så får jag vara nöjd.

För er som inte känner till Håkan Hagegård kommer här ett litet klipp från det som han hos allmänheten är mest känd för, nämligen rollen som Papageno i filmen Trollflöjten regisserad av självaste Ingmar Bergman. Det är roligt att möta människor som är så otroligt kompetenta men som ändå har kvar sin ödmjukhet. Eller så är det just därför de kan vara ödmjuka!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Håkan var min stora idol när jag var liten. Mest bara tack vare trollflöjten som fortfarande har en stor del av mitt ljudminne.

I mina öron har Papageno alltid varit en värmlänsk "fågölfångare".