måndag 3 mars 2008

Strömming

Av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att köpa ett paket strömming för några veckor sedan. Fet fisk är ju nyttigt tänkte jag och strömming har jag bara lagat en gång i mitt vuxna liv. (skulle tror att det var 5-6 år sedan) Dessutom är strömming en av de fiskar som är "grönmärkta" av WWF. Idag gjorde jag en strömminglåda, fyllde strömmingen med en blandning av kokta ägg, kaviar och dill. Ganska gott egentligen men jag måste erkänna att jag har lite svårt för strömming. Det känns som att man ska få ett ben i halsen hela tiden. Ja, jag har nog problem med den fisken. Kan inte klaga så mycket på smaken, men jag kan inte njuta när jag äter den. Nu har jag iaf testat strömming igen och det lär dröja innan den står på middagsbordet hemma hos oss...

Inga kommentarer: